23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vind i seglen för 25-års jubilerande J. Lindeberg

Kraftigt förbättrat rörelseresultat och förväntad ökad omsättning under innevarande år för det jubilerande sport- och modemärket som under ny vd och designchef hittat ny form.

J. Lindeberg firar 25 år som varumärke och förväntas göra sitt bästa år försäljningsmässigt någonsin 2021, coronapandemin till trots. Därtill har rörelseresultatet förbättrats kraftigt. Detta genom att enligt bolaget satsa på ”en omfördelning och effektivisering av resurser”.

– J.Lindeberg har alltid varit ett starkt varumärke, men lönsamheten har varit en utmaning. I en tid där konsument drastiskt ändrat sina shoppingvanor och butikens roll utmanats har det varit en svår balansgång däremellan, säger Hans-Christian Meyer, vd, i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204|instance-web01