23948sdkhjf

Dags för Stockholm Fashion Week: "Enda målet är att främja svenskt mode"

På tisdagen drar Stockholm Fashion Week i gång med både fysiska visningar och digitala presentationer.

På tisdagen startar Stockholm Fashion Week och modeveckans tre dagar, 31 augusti till den 2 september, bjuder både på fysiska visningar och presentationer, studio visits och intervjuer med olika designer, digitala presentationer på sajten samt en konferens på temat utvecklingen av nya innovationer inom fältet för framtidens affärsmodeller, mode, produktion och material.

Ett 25-tal varumärken deltar på olika vis under det som numera är Stockholm Fashion Weeks paraply och uppdelningen mellan digital och fysisk närvaro är 50/50, uppger Swedish Fashion Association.

Och precis som vanligt så bjuder veckan både på välkända och inarbetade namn som House of Dagmar, Ida Sjöstedt, Stand Studio, Lexington Company och Stylein vid sidan av nyare namn som bland andra Diemonde, Zamina Scillasdotter, Filippa Agaton och Stockholm Surfboard Club.

Modeveckan är debatterad och som branschen, och världen, i övrigt är den i ständig förändring. Vi har bara ett mål just nu och det är att främja svenskt mode här hemma och internationellt. Vi är en stor och stark bransch som drivs av kreativitet. Att svenskt mode ligger i framkant inom hållbarhet, digitalisering och innovation är av stor betydelse för framgången. Vad svenskar däremot kanske inte alltid är så bra på är att framhäva sig och visa hur bra de är. Det kan modeveckan bidra till. Vi har en stor uppslutning den här säsongen, säger Catrina Midby, generalsekreterare, Swedish Fashion Association, i en kommentar till Habit.

Mer information och schema finns här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079