Ska kommunicera Isbjörns varumärke i ny roll
I våras tillträdde Sandra Nielsen som e-handelschef för Isbjörn of Sweden. Nu utökas det nya e-handelsteamet med Maria Eklind Enström som kliver på som content manager.
Hon rekryteras internt och har arbetat för outdoormärket sedan 2019 och tidigare inom export, kundtjänst och försäljning. Nu blir hon ansvarig för att planera och producera varumärkesinnehåll och kommunicera Isbjörns varumärke i aktörens olika kanaler.
– Vi är glada och stolta över att kunna utöka vårt nya e-commerce team med ytterligare en roll, content manager. Rollen kommer att verka som en spindel i nätet vad gäller all digital marknadsföring som sker inom våra tre affärsområden DTC, wholesale och market places, säger Maria Frykman, vd, Isbjörn of Sweden.
Maria Eklind Enström har en längre karriär inom mode och retail bakom sig och har förutom Isbjörn of Sweden även under 11 år arbetat i en rad olika roller hos J.Lindeberg. Hon har även ett förflutet från arbetet som inköpare hos Addnature.
– Vi har så mycket vi vill kommunicera till vår växande onlinepublik, men det måste vara noggrant och strategiskt planerat. Jag ser fram emot att skapa intressant och engagerande innehåll som ska inspirera våra konsumenter över hela världen, men också tillhandahållande det innehåll våra viktiga detaljhandelspartner behöver för att effektivt kommunicera vårt varumärke till sina kunder. Jag vill säkerställa att rätt bild och ton ska inspirera familjer globalt att njuta av utomhusaktiviteter samtidigt som de skyddar barnens och planetens framtid genom att göra det mest hållbara inköpen, säger Maria Eklind Enström i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.