23948sdkhjf

Så ska Wakakuu minska returerna

Byter betallösning och aktiverar returoptimeringstjänst.

E-handlaren Wakakuu, som nyligen öppnade ny fysisk butik i Hovås i Göteborg, inleder samarbete med Avarda och inför både ny betallösning och aktiverar aktörens returoptimeringstjänst i syfte att reducera antalet returer och få kontroll över hela kund- och betalningsresan också med ett skräddarsytt efterköpsflöde.

– Vi är glada att gå live med Avardas tjänster på samtliga marknader. Vi vill jobba med en betalpartner där vi gemensamt strävar efter att skapa den bästa kundresan för våra kunder. Vi gillar Avardas tänk att vi som handlare får synas och kan kommunicera vårt budskap i deras kanaler. Vi ser även positivt på att kunna reducera antalet returer eftersom det är en central del i vår strategi för året, säger Maria Tollemark, vd, Wakakuu i en kommentar.

Avardas returoptimeringstjänst bygger på att kunna identifiera kunder som returnerar i osunt hög grad och då kunna justera vilka betalningsalternativ som visas upp för just den kunden. Tjänsten är framtagen specikfikt för modebranschen och sedan tidigare arbetar aktören bland annat med Bubbleroom, Boozt, Cellbes och Booztlet. 

– Vi fortsätter att växa kraftigt bland fashionhandlare och har fått ett positivt mottagande för våra lösningar för ökad kontroll, marknadsföringsmöjligheter, returoptimering samt fakturaflöde anpassat för handlare med en högre andel returer. Vi är mycket glada att en kundfokuserad handlare som Wakakuu väljer att implementera flera av våra tjänster i sin e-handel. Wakakuu har en stark och modeintresserad målgrupp och genom samarbetet med Avarda kan de stärka kommunikationen och enklare förmedla och visa upp sin kollektion för kunderna, även efter köpet, säger Mikael Johansson, vd,  Avarda i en kommentar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.218