23948sdkhjf

Bik Bok relanserar denimmärke – byggs också som externt märke

Sedan 2008 har denimmärket Never Denim varit en del av modekedjan Bok Boks sortiment. Och även om märket alltjämt varit tillgängligt i butikerna tas nu ett nytt helhetsgrepp kring såväl design och kvalitet men också grafisk identitet som ny logga och typsnitt. 

– Att få vara med på en re-lansering av Never Denim är en dröm för mig. Never Denim har alltid varit mitt go-to brand, så detta är naturligtvis stort. Never Denim är verkligen något vi är stolta över och jag ser fram emot resan som brandet ska göra, säger Julie Varner, concept manager på Bik Bok i en kommentar.

I och med relanseringen av varumärket breddas även storleksspannet och varumärket ska erbjuda jeans i storlek 24 till 36 och därtill väntar lansering av både kortare och längre modeller för alla jeansmodeller online; detta för att nå en större målgrupp och bygga en denimdestination för kvinnor på nätet och i fysisk butik.

I samband med nylansering av varumärket i modekedjans butiker och online den 19 augusti väntar lansering av varumärket även i Carlings, som likt Bik Bok ingår i Varner, butiker. Enligt Varner plockas dock inte Carlings bort något varumärke när koncernen egna varumärke läggs till sortimentet.

– Vi önskar att bygga Never Denim också som ett externt varumärke framöver och det faller sig naturligt att starta med att lansera varumärket hos Carlings som är den ultimata denimdestinationen i Norden, uppger Julie Varner till Habit.

Genom relanseringen av Never Denim och positioneringen som ett jeansvarumärke i premiumsegmentet vill Bik Bok förstärka kommunikationen kring transparens i produktionen. Information om var produkten tillverkas, samt information kring kemikalieanvändning, vatten- och energiförbrukning ska vara tillgängligt för alla produkter online. 

– Modeindustrin kan aldrig vara 100 procent hållbar. Både för Never Denim och Bik Bok, strävar vi efter att göra så många hållbara val som möjligt. Vi sitter inte med facit och har inte alla svar, men vi arbetar för att bekanta oss med möjligheterna och gå målmedvetet i rätt riktning, säger Julie Varner vidare.  

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078