23948sdkhjf

Levi Strauss förvärvar yogamärke

Denimjätten kliver in i activewearsegmentet.

Det är tydligt att activewearmärken, med digitalt fokus, och som vänder sig till en kvinnlig målgrupp står i högt i kurs. Tidigare i veckan förvärvade skojätten Wolverine Londonbasaerade verksamheten Sweaty Betty och nu står det klart att Levi Strauss & Co. förvärvar yogamärket Beyond Yoga.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Beyond Yoga, grundat 2005, beskrivs som ett snabbväxande activewearmärke och ska efter förvärvet drivas som en separat enhet inom Levis Strauss & Co. och alltjämt ledas av märkets medgrundare och nuvarande vd Michelle Wahler.

"Detta förvärv etablerar LS & Co:s närvaro i det snabbväxande segmentet av activewear med ett varumärke med enorm tillväxtpotential", säger Chip Bergh, vd och koncernchef för Levis Strauss & Co. i ett uttalande.

”Grunden som Beyond Yoga-teamet byggt, i kombination med LS & Co:s resurser, globala räckvidd och skala, gör mig säker på att Beyond Yoga kommer att bli en kraftfull tillväxtmotor för LS & Co., och hjälpa till att driva våra strategiska prioriteringar”, säger Chip Bergh vidare.

Levi Strauss lyfter fram att huvudanledningarna till förvärvet handlar om att Beyond Yoga erbjuder ett attraktivt sortiment där fokus ligger på kvinnlig konsumentgrupp och att märket har ett brett storlekspann. Därtill gillas att märket är grundat av kvinnor samt att 88 procent av Beyond Yogas anställda är kvinnor samt att märket ligger i ett snabbväxande segment med goda marginaler.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078