23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Marwida seglar in på Nordstrom

Svenska badmodemärket Marwida, grundat av John Magnér och Anders Carleö 2019, lanserar märket fysiskt i USA via varuhuskedjan Nordstrom.

Sedan tidigare har Marwida försäljning i USA via egen e-handel men nu ligger huvudfokus på att öka försäljningen och stärka varumärket i USA genom utvalda återförsäljare och samtidigt fortsätta satsa i egna digitala kanaler.

Marwida har sedan start satsat på att bygga en kollektion av badkläder i tidlös stil och addera nya produkter på efterfrågan och behov snarare än säsong.

– Med en ståndpunkt mot överkonsumtion vill vi uppmuntra till en hållbar livsstil som bygger på klassisk design, dekadens och kärlek till havet, säger John Magnér, vd på Marwida i en kommentar.

Försäljning av varumärket har initialt byggts upp via egna kanaler; e-handel och sociala medier.

De största marknaderna hittills för Marwida är USA, följt av Sverige och Storbritannien. I nuläget ligger huvudfokus på att öka försäljningen och stärka varumärket i USA genom utvalda återförsäljare samt egna digitala kanaler. Samma strategi ligger i pipeline för den svenska marknaden, där försäljning i dagsläget endast sker via egna digitala kanaler. Här finns även eventuella planer på att öppna en egen konceptbutik men planerna är ännu i sin linda, uppger bolaget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03