23948sdkhjf

Care of Carl hoppas på tätare samarbete med leverantörerna genom nytt verktyg

Nytt samarbete ska öka transparens kring försäljning och lagernivåer.

Care of Carl ingår samarbete med Madden Analytics, som erbjuder en automatiserad tjänst för datarapportering kring nyckeltal, för att serva de varumärken som e-handlaren säljer på sajten med statistik.

– Vi tror på en större transparens mellan återförsäljare och varumärken och redan idag efterfrågas och erbjuds ett datautbyte i form av försäljning och lagernivåer. Den stora utmaningen ligger i att varje varumärke vill ha det på sitt sätt, vilket kräver både resurser och tid. Här anser vi att Madden Analytics erbjuder den bästa helhetslösning på problemet som vi hittills sprungit på, säger Henrik Nygren, COO, Care of Carl i en kommentar.

Med hjälp av den nya tjänsten kan återförsäljaren köpa in sig och koppla upp sig mot Madden Analytics och ta del av statistik kring sitt varumärkes försäljning och lagernivåer.

– I en traditionell affärsmodell så ses parterna endast vid inköp utan någon vidare insikt om varandras utveckling eller resultat. Samtidigt skiftar trender snabbt och för att bli mer agila och enklare införskaffa information och kunskap för att kunna påverka sortimentet krävs tätare dialog. I slutändan vill vi kunna erbjuda precis rätt sortiment för vår kund och optimera mängden varor på en säsong. Det ska därför bli väldigt spännande att komma i gång och vi hoppas våra samarbetspartner ställer sig bakom detta, säger Henrik Nygren vidare.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.203