23948sdkhjf

The Wiman öppnar popup

Det svenska varumärket The Wiman, som Therese Wiman lanserade 2019, öppnar tillfällig butik på Åhléns city i Stockholm den 3 juni.

I butiken kommer varumärket att visas i sin helhet, bland annat säljs kollektionen ”The upcycled collection” som är gjord i samarbete med modedesignern Linn Kristina Hermander. Kollektionen består av plagg ur Therese Wimans första kollektion som har köpts tillbaka från konsumenterna och designats om. Att samarbeta med kvinnliga entreprenörer är något som Therese Wiman vill fortsätta med.

Varumärket finns på Åhléns fram till 16 juni.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Morris Stockholm ökar tvåsiffrigt: ”Ett kvitto på att besluten varit rätt”
Större storlekar för äventyrliga kvinnor
Ägarförändringar i Nudie Jeans – Palle Stenberg lämnar bolaget
Trendbrott – pris viktigare för konsumenten än hållbarhet
Backlund och Orving undersöker modet bortom det bärbara
Modetalanger vidgar perspektivet på stickat och tryck
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109