23948sdkhjf

Så ska Jeanerica nå fler marknader

Lanserar ny webbutik och digitalt showroom för att skala upp närvaron globalt.

Jeanerica har gått live med en ny global webbutik men även digitaliserat försäljningsprocessen för wholesale, B2B, och lanserat ett digitalt showroom.

Satsningen, som ligger på Centras plattform, är en del i denimmärkets ambition att skala upp varumärkets närvaro globalt men även fortsatt arbeta tillsammans med tongivande fysiska återförsäljare och etailers. Den nya digitala flaggskeppsbutiken ska löpande lokalanpassas för nya marknader med flera lokala språk, produkter, betalfunktioner, leveransmetoder och storlekar.

– Vår digitala flaggskeppsbutik är Jeanericas viktigaste kanal, därför lägger vi krut på att noga lokalisera sajten efter marknad. Lokaliseringen omfattar lokala språk, tillsammans med lokala betalfunktioner och leveransmetoder. Även storlekar kommer att anpassas för olika marknader och olika sorteringar visualiseras mot kund, vilket blir extra viktigt i marknader som USA och Asien där vi ser stor framtidspotential. Flexibiliteten i Centra gör det möjligt för oss att helt obegränsat vara kreativa i lokaliseringen, säger Suhrab Lachin, vd, på Jeanerica i en kommentar till satsningen.

Jeanerica grundades av Jonas Clason, som även medgrundat Whyred och ATP Atelier och har ett förflutet bland från Acne Studios, och Lena Patriksson Keller, som ligger bakom pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Group och även medgrundat Whyred, 2018 och säljs i dag via den egna webbutiken men även via bland andra Nitty Gritty, Nathalie Schuterman, Matches Fashion, Mr. Porter, Nordstrom, Breuninger,Centre Commercial Paris och Bungalow i Tyskland. I dag är Sverige tillsammans med Tyskland och England de största marknaderna men siktet är inställt på tillväxt i framförallt USA och Japan.

– Även om den stora satsningen ligger i vår egna e-handel blir våra handplockade återförsäljare jätteviktiga kanaler för att bygga vårt varumärke. Via vårt digitala showroom på Centra kan vårt e-handelsteam även driva wholesale mot dessa återförsäljare på samma sätt som man driver en e-handel mot slutkonsumenter. Det ger oss en möjlighet att på ett effektivt sätt se till att vi finns representerade hos de återförsäljare som vi vill ska agera som ambassadörer för Jeanerica. Dessutom sparar vi otroligt mycket tid på att ha produkter för wholesale och DTC i samma system, säger Suhrab Lachin vidare.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.142