23948sdkhjf

Rådgivande grupp ska hjälpa Na-kd bli bättre som företag

En sextett av journalister, kreatörer, poddare och stylister ska fungera som bollplank när det handlar om ämnen som bland annat hållbarhet, diversitet och värderingar.

E-handlaren har dragit ihop en rådgivande grupp, ett så kallat creators’ council, som består av Fanna Ndow Norrby, Amie Bramme Sey, Nadia Kandil, Sara Biderman, Kakan Hermansson och Lena Lademann.

”Syftet med gruppen är att ge objektiv input i frågor som är viktiga för Na-kd och dess kunder, samt vägleda varumärket i dess utveckling för framtiden”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Gruppen ska ha fokus på ämnen som bland annat hållbarhet, diversitet och värderingar och vägleda bolaget i olika beslut och i kommunikation.

– För oss är det viktigt att ta in utomstående perspektiv och åsikter för att fortsätta förbättras och utvecklas. Därför är vi glada över att ha kunna ta hjälp av dessa starka kvinnor i vår varumärkesresa. Deras bakgrunder, erfarenheter och expertis kommer att vara en stor tillgång för att bygga ett NA-KD som alla kan känna igen sig i, säger Sanja Tegeltija, pr-director hos e-handlaren.

– Under 2020 började många företag kommunicera en antirasistisk värdegrund. Samtidigt blev företag och produktioner called out för att man inte håller måttet internt. NA-KD är ett välkänt varumärke bland våra lyssnare som har sagt att de jobbar hårt för att skapa förbättringar inom det här området. Därför ser vi vårt deltagande som en möjlighet att föra samtalet vidare och försöka påverka utvecklingen Na-kd gör som varumärke, säger Fanna Ndow Norrby och Amie Bramme Sey i en kommentar.

Duon driver till vardags bland annat samtalspodden Raseriet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078