23948sdkhjf

Holzweiler lanserar ny e-handel – hoppas nå fler svenska kunder

Norska modeföretaget Holzweiler lanserar ny global flaggskeppsbutik för att möta efterfrågan från flera internationella marknader, bland annat Sverige, och även nå bredare direkt till konsument.

Detta efter att den digitala nysatsning 2019 resulterade i att bolagets e-handel ökade med 176 procent i fjol.

– Vi har en lång och lite speciell historia, där vi initialt började som en distributör av andra varumärken i flera år innan vi grundade Holzweilers första egna produktlinje. Varumärket har vuxit över en lång tid, vilket är anledningen till att vi idag är cementerade som ett av de starkaste och snabbast växande varumärkena i Norge. E-handeln har de senaste åren stått för den absolut högsta ökningen – med en rekordökning på 176 procent i fjol. Vi kommer fortsätta stärka försäljningen via våra egna kanaler, både digitalt och fysiskt, och ser att vi snabbt kan vinna mer mark globalt tack vare vårt partnerskap med Centra, säger Marius Valaker, head of digital på Holzweiler, och som nyligen anslöt till modeföretagets växande e-handelsteam, i en kommentar.

Han säger vidare att bolaget med den nylanserade e-handeln hoppas nå även fler svenska konsumenter och att bolaget är igång med en satsning även på Sverige.

– Den svenska marknaden ligger oss naturligt varmt om hjärtat då de, liksom den norska, är kända för att producera globalt erkända modevarumärken. Svenska konsumenter är också mogna och vana vid att handla direkt från varumärken online, vilket gör att vår e-handelssatsning mot Sverige faller sig naturligt.

Holzweiler är grundat av Susanne och Andreas Holzweiler 2012.

Det Oslobaserade modeföretaget har fyra fysiska butiker i Norge och planerar öppna ytterligare två nya fysiska butiker, varav en multibrandbutik med tillhörande restaurang.

Den nya webbutiken är byggd på plattformen Centra av den norska e-handelsbyrån Frend.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11