23948sdkhjf

Rejäl tillväxt för Les Deux – stora förväntningar i Sverige

Danska herrmodemärket Les Deux levererar både rejält ökad omsättning och vinst för 2020.

Trots coronapandemin växte omsättningen till 156,5 miljoner svenska kronor 2020 och vinsten landade på 35,1 miljoner svenska kronor för fjolåret.

I ett pressmeddelande framgår att Sverige är en av märkets mesta tillväxtmarknader i Skandinavien och där omsättningen ökat rejält under de senaste åren. Sverige är även en viktig marknad i modebolagets fortsatta tillväxtresa även om fokus under de närmaste  två till tre åren ligger på internationell expansion främst utanför Skandinavien. Modebolaget har nyligen skrivit avtal med retailgiganter som Nordstrom i USA, TNT i Kanada och Beymen i Turkiet.

– Under 2020 har vi säkrat vår organisations framtid och investerat massivt i ett starkare Les Deux efter krisen. Vår tyska distribution är tillbaka i vår kontroll, och teamet och hela organisationen har utökats med ny talang. Därtill har vi har utökat våra detaljhandelskanaler med tre nya butiker, tio showroom i hela Europa samt öppnat ett nytt kontor i Paris, säger Kristoffer Haapanen, vd i en kommentar.

I fjol rekryterade bolaget Kristopher Haigh till ny chefdesigner och avslöjade en samma veva att det kunde bli aktuellt med en egen butik i Sverige.

– Men det är allvar nu och vi måste fortsätta att bevisa oss själva. Vi bygger planet medan vi flyger det, vilket sätter ett hälsosamt tryck på oss alla. Samtidigt är vi en liten flexibel maskin som kan vridas när det behövs och organisationen måste hållas smidig för framtiden, säger säger Kristoffer Haapanen vidare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063