23948sdkhjf

Vill se regelverk kring kommunikation om hållbarhet: ”Greenwashing är ett utbrett problem”

"Det skulle vara skönt för oss som företagare att få tydligare regler från svenska staten och EU kring vilken standard som krävs för att man som varumärke kan anses vara ”hållbart”, säger Andreas Åhrman, medgrundare av Amendi till Habit.
I dagarna har det svensk-amerikanska modemärket Amendi uppmärksammats i flera modemedier inte minst i USA då de är ett av varumärkena i ett upprop för att få amerikanska statliga initiativet ”The Green Guides”, grundad 1992, uppdaterad.

Guiden, som tillkommit för att vägleda konsumenter till bättre, mer hållbara inköp och kunna styra undan de värs...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109