23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så sålde Under Armour

Fjärde kvartalet blev bättre än väntat för det amerikanska sportbolaget som leds av Patrik Frisk.

Det amerikanska sportmodebolaget Under Armour nådde bättre resultat än väntat i det avslutande kvartalet 2020. Aktien steg med drygt 4 procent i den amerikanska förhandeln. Under Armours intäkter minskade med 2,6 procent till 1,4 miljarder dollar i kvartalet, vilket dock översteg analytikernas förväntningar på 1,3 miljarder dollar enligt S&P Global Market Intelligence. Det justerade resultatet per aktie steg till 0:12 dollar från 0:10 dollar för ett år sedan, mot förväntningar på en förlust om 0:06 dollar per aktie. För 2021 förväntar sig Under Armour, som leds av svenske vd:n Patrik Frisk, ett justerat resultat på 0:12-0:14 dollar per aktie. 

Här hade analytiker förväntat sig 0:14 dollar per aktie inför rapporten. "Stärkt varumärke och ihållande verksamhetsutveckling har lett till bättre resultat än väntat under fjärde kvartalet. Vi har visat återhämtningskraft i den globala organisationen under ett utmanande år med covid-19-pandemin, vilket inkluderat en omstrukturering av förfina vår verksamhetsmodell", säger Patrik Frisk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11