23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

UR HABITS ARKIV Kristina Lukes: ”Snabbt mode och e-handel behöver utmanas”

Habit återpublicerar intervjun med Kristina Lukes från i fjol med anledning av att bolaget den 13 juni har meddelat hennes avgång.

Kristina Lukes är en outsider i modekretsar. Med över tjugo år i livsmedelsindustrin – med chefsroller inom marknadsföring, affärsutveckling och innovationer hos Paulig, Santa Maria, Orkla, Abba Seafood och Unilever – sticker hon ut bland gängse mode-vd:ar.

När hon tillträdde i fjol hade pandemin precis satt branschen i rejäl gungning. Kristina Lukes slungades in i en verklighet som ingen tidigare hade erfarit. Nu i efterhand säger hon att alla situationer innebär både möjligheter och utmaningar. Men då, den 31 mars när hon satte sig på vd-stolen, var det inte så mycket att be för.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078