Kristina Lukes är en outsider i modekretsar. Med över tjugo år i livsmedelsindustrin – med chefsroller inom marknadsföring, affärsutveckling och innovationer hos Paulig, Santa Maria, Orkla, Abba Seafood och Unilever – sticker hon ut bland gängse mode-vd:ar.
När hon tillträdde i fjol hade pandemin precis satt branschen i rejäl gungning. Kristina Lu...
Nellys vd Kristina Lukes: "Snabbt mode och e-handel behöver utmanas"
Glass och mode har mer gemensamt än man kan tro. Det säger Nellys Kristina Lukes, börs-vd:n med en lång karriär i livsmedelsindustrin. Nu ska hon flytta e-handelsbolagets fokus från produkt till kundvärde och öka lönsamheten på den nordiska marknaden.
Foto: Fredrik Malmlund
Foto: Fredrik MalmlundFoto: Fredrik Malmlund
3
Bilder

”Nelly måste bli tydligare i sin position. Då kan man inte vara allt. Att välja är per definition att avstå”, säger Kristina Lukes, vd för Nelly.com och börsnoterade Nelly Group.
Foto: Fredrik Malmlund
Foto: Fredrik Malmlund
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer