23948sdkhjf

Nordahl är partnern för alla typer av förpackningar

Oavsett om du behöver en robust e-handelskartong med tryck eller ett vackert silkespapper, är det Nordahl som gäller som leverantör. Använder du dig av Nordahls får du mer än en leverantör. Du får en partner genom hela processen.

Förpackningsföretaget Åke Nordahl AB har sedan starten för snart 60 år sedan jobbat med fokus mot många branscher inom retail och har levererat alla typer av emballage med tryck till tusentals olika små och stora varumärken inom bland annat modebranschen genom åren. Här syns till exempel MQ, Adidas, Lexington, The Bodyshop, Johnells, Thernlunds, Design Only, Man of a kind och Babyworld.

Fredric Nordahl-Lundblad är produktchef för det ”Kundunika sortimentet”. Han berättar om utvecklingen det senaste året:
– De flesta branscher, inklusive modebranschen, har genomgått ett ”pandemi-stålbad” och vårt fokus nu är att hjälpa våra kunder, inte bara med påsar och kartonger för leverans ut ur fysisk butik, utan även med det mesta som kan behövas för en växande e-handel.

– När vi ser på det kundunika sortimentet med tryck, fortsätter Fredric Nordahl-Lundblad, är det störst fokus på påsar med tryck, både i papper och i plast och i det sortimentet hittar vi lyxiga påsar med bomullshandtag och enklare varianter med tvinnade eller platta handtag.
Vi märker också att allt fler kunder väljer bort plastpåsarna på grund av miljöskatten till förmån för pappers-kassar eller någon form av flergångspåsar i bomull eller motsvarande. Nordahls har även ett stort fokus på miljön och som ett steg åt det hållet har man tagit fram en produktserie som är 100 procent klimatneutral. Produktlinjen heter ”100 procent climate neutral” och finns som e-handelslådor och e-handelspåsar som ett första steg.

Fredric Nordahl-Lundblad påpekar vidare att wellkartonger med tryck är den varugrupp som just nu växer snabbast i takt med att fler och fler butiker öppnar webshoppar eller att deras försäljning ökar online kontra deras fysiska butiker.
– Därför satsar vi hårt för en allt viktigare e-handel och våra wellkartonger kan vi trycka på både in och utsidan, i en färg eller med bildtryck. Vi kan göra små serier och helt skräddarsy kundens egen storlek om det skulle behövas.

Ett axplock av det övriga sortimentet visar på en imponerande bredd med cirka 9000 lagerförda artiklar så som till exempel wellkartonger, lådor, tuber, påsar och andra typer av förpackningar i papper och plast för e-handel, transport och lager.
– För ömtåliga varor har vi silkespapper, bubbelplast, wellpapp och luftkuddemaskiner med mera. Dessutom finns kontors- och städmaterial, understryker Fredric Nordahl-Lundblad.

Avslutningsvis finns, som en del i framgångsreceptet, något Fredric Nordahl-Lundblad vill kalla ”One Partner Solution”:
– Vi vill att våra kunder inte bara ska se oss som en leverantör utan som en partner. Ett partnerskap bygger på ömsesidig respekt och förståelse och med öppen och direkt kommunikation hittar vi tillsammans bra lösningar med våra partners och upptäcker och undviker förhoppningsvis problem innan de uppkommer.
– Oavsett om man är stor eller liten, ligger tonvikten på att förstå kundens behov, analysera dem och komma med lösningar, utan att kompromissa med kundens varumärke. Det handlar helt enkelt om att hitta rätt produkt, med rätt miljöprofil, i bästa möjliga kvalitet, i rätt antal och med ett rättvist pris. En uppgift som i många fall är väldigt utmanande och kräver stor erfarenhet av säljaren. Vi brukar klara sådana uppgifter.

Läs gärna mer här

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062