23948sdkhjf

Atacac och Adnym i bilhandlarens nya klubb

Nya Lynk & Co tar mode och accessoarer till hjälp för att skapa community-fokuserad mötesplats.

I slutet av förra veckan öppnade Volvosyskonet och nya bilmärket Lynk & Co en första klubb i Sverige på Ekelundsgatan 4 i Göteborg.

I lokalen har dock bilmärket, även om en bil visserligen finns där, inte primärt valt att fokusera på den utan istället lyft in livsstilsprodukter som skönhet, mode och accessoarer, konst och inredning som finns till försäljning.

Detta för att skapa ”en upplevelse för alla sinnen”. Idén är att fylla klubben med utvald design från kreatörer, konstnärer och producenter från respektive stad som klubben finns i. Sedan tidigare finns en klubb även i Amsterdam och nu väntar även klubbar i Berlin, Milano och Barcelona.

I Göteborgsklubben ryms bland annat plagg från modemärkena Adnym Atelier och Atacac, glasögon från Sun Buddies och Spektrum samt smycken från Mia Larsson och Jonatan Härngrens Kultur 5. Därtill finns keramik, eletronik från Teenage Engineering och skönhetsprodukter.

Enligt Lynk & Co har ”varje partner har valts ut för att de delar Lynk & Cos grundvärden: kreativitet och hållbarhet. Alla partner och varumärken som säljs i klubben har valts ut baserat på hur de arbetar med miljömässig och social hållbarhet med ett särskilt fokus på att stötta mindre företag och småskalig tillverkning”, uppger bilmärket.

När det är möjligt att ses fysiskt i större sällskap igen ska lokalen i Göteborg inte bara fungera som butik och showroom utan även som eventyta med rum för bland annat föreställningar, spelningar och filmvisningar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.062