23948sdkhjf

Kreatören Wendy Heijne bytte massmode till egen modestudio

Att producera utifrån efterfrågan och kundens egna mått är grundpelarna i det svenska varumärket Studio Heijne. Designern Wendy Heijne, mångårig designer hos H&M, ratar massproduktion och ohållbara affärsmodeller. Lanseringen av munskydd mitt under brinnande coronapandemi blev en dörröppnare för varumärket.
Dörren till Studio Heijne står på vid gavel.

– Det är full fart, konstaterar Wendy Heijne glatt när hon visar runt i sin butik på Kammarkargatan – en tvärgata till Stockholms mesta shoppingstråk Drottninggatan.

Väggarna är rosamålade. En av dem pryds från golv till tak av ett rosaskimrande sammetsdraperi. En mindre varuhiss tjänar finurligt nog s...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Inköpen som trendar AW 2023
Två modekoncept flyttar till Väla
Branschen tar farväl av Revolver – leverantörerna positiva till mässflytt
Här är Peak Performance nya butik i Kina
Nyemission och besparingar för förlusttyngt Nelly
Footways försäljning rasar
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125