De 25 sport- och friluftsföretagen, som ingår i Habits lista, ökade tillsammans omsättningen med 4 procent till 5 miljarder kronor. Ett antal bolag saknas då årsredovisningarna inte hade inkommit i tid för publicering, däribland stora bolag som Adidas och Puma.
+4%
Så mycket ökade omsättningen för sportleverantörerna under 2019 jämfört med 2018.Fj...
Modemarknaden del 6/6: Sportvarumärket som är tillbaka med besked
Sportvarumärkenas försäljning ökade med totalt 4 procent under fjolåret. Fler bolag visade lönsamhet jämfört med 2018. Det visar Habits kartläggning av bolagens årsbokslut 2019.

Redan under fjolåret försäkrade grundaren Gustav Ollas att bolaget ICIW skulle vara på banan igen. Tillväxten landade på 180 procent i fjol.
Foto Pressbild
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer