23948sdkhjf

Modemarknaden del 6/6: Sportvarumärket som är tillbaka med besked

Sportvarumärkenas försäljning ökade med totalt 4 procent under fjolåret. Fler bolag visade lönsamhet jämfört med 2018. Det visar Habits kartläggning av bolagens årsbokslut 2019.
De 25 sport- och friluftsföretagen, som ingår i Habits lista, ökade tillsammans omsättningen med 4 procent till 5 miljarder kronor. Ett antal bolag saknas då årsredovisningarna inte hade inkommit i tid för publicering, däribland stora bolag som Adidas och Puma.

+4%
Så mycket ökade omsättningen för sportleverantörerna under 2019 jämfört med 2018.Fj...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Hööks breddar popup med outdoor
DEBATT: Agera nu för att skydda varumärket i den virtuella världen
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.112