23948sdkhjf

Modemarknaden del 6/6: Sportvarumärket som är tillbaka med besked

Sportvarumärkenas försäljning ökade med totalt 4 procent under fjolåret. Fler bolag visade lönsamhet jämfört med 2018. Det visar Habits kartläggning av bolagens årsbokslut 2019.
De 25 sport- och friluftsföretagen, som ingår i Habits lista, ökade tillsammans omsättningen med 4 procent till 5 miljarder kronor. Ett antal bolag saknas då årsredovisningarna inte hade inkommit i tid för publicering, däribland stora bolag som Adidas och Puma.

+4%
Så mycket ökade omsättningen för sportleverantörerna under 2019 jämfört med 2018.Fj...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Affärslösning
Få ett skräddarsytt erbjudande till din arbetsplats
Läs mer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.093