23948sdkhjf

Modemarknaden del 4/6: Hälften av varumärkena hade negativ tillväxt

Klädleverantörerna fortsatte att utmanas på en tuff marknad. Inbromsning och negativ tillväxt präglade fjolåret. Men en stjärna som fortsätter att lysa med lönsam tillväxt är Totême.
2019 sticker ut som ett mörkt år för de svenska klädvarumärkena. Sett till den totala omsättningen av de 72 bolag som ingår i Habits kartläggning backade tillväxten med 7 procent jämfört med 2018. Hälften av bolagen, 37 stycken, fick se sin omsättning minska. För 19 av dem var tappet 10 procent eller mer.

–7%
Så mycket minskade omsättningen för kl...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Affärslösning
Få ett skräddarsytt erbjudande till din arbetsplats
Läs mer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.11