Så ska Morris Stockholm få fart på tillväxten
Med norska Holta Invest i ryggen ska Morris Stockholm dubbla omsättningen till 2024. Efter att damlinjen lades ned ligger fokus uteslutande på mannen. Planen är att stärka den egna distributionen, både digitalt och fysisk.
Foto: Morris Stockholm
Foto: Pernilla HanssonFoto: Pernilla Hansson
3
Bilder

När strategin är lagd och teamet är etablerat hos Morris Stockholm, ser Nina Olufsen, som har varit tillförordnad vd sedan augusti 2019, sig om efter en permanent efterträdare. Foto: Morris Stockholm
Sommaren 2018 förvärvade Holta Invest en majoritetspost i J.M Alsén Design AB, med varumärket Morris Stockholm, av grundarna Jan och Eva Alsén. I augusti i fjol klev Nina Olufsen på som tillförordnad vd. Uppköpet är en del i investmentbolagets satsning att bygga en portfölj av starka varumärken i dotterbolaget Orangery Design, där Nina Olufsen ocks...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer