23948sdkhjf

Odd Molly släpper ny sajt:”Vi är ett helt annat bolag i dag”

70 procent av omsättningen kommer från digitala kanaler i dag.

Modeföretaget lanserar ny mobilanpassad och enligt företaget en snabbare sajt ”för att bygga vidare på den förändringsresa som bolaget nu är mitt inne i efter stora omstruktureringar i verksamheten under de senaste åren”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Omstruktureringar som bland annat handlat om att satsat mer på egen e-handel, licensiering av varumärket Hunkydory och kraftiga investeringar i bolagets nya affärsområdet fastigheter.

– Vi är ett helt annat bolag idag än vi var för två år sedan. Inom modeverksamheten har vi minskat våra fasta kostnader med cirka 50 procent, ställt om till en alltmer digital affär och har numera två starka varumärken och en secondhandplattform i vårt utbud. Cirka 70 procent av omsättningen kommer från digitala kanaler, varav en klar majoritet från den egna e-handeln för våra varumärken. Att göra den här satsningen på en sajt i absoluta framkant för att förbättra kundupplevelsen ytterligare, går helt i linje med vår strategi. Vi är glada över vårt fortsatta samarbete med Centra och väldigt nöjda över den snygga, skalbara, användarvänliga och extremt snabba sajt som Aino har byggt, säger Jennie Högstedt Björk, vd på Odd Molly i en kommentar.

Den nydesignade e-handeln är framtagen i fortsatt samarbetet med e-handelsplattformen Centra och därtill med hjälp av e-handelsdesignbyrån Aino.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094