23948sdkhjf

Hunkydory-grundarna tillbaka med onlinebaserat koncept

Ulrika och Christopher Bjercke lanserar webbutik med plagg, accessoarer, konst och inredning.

Ulrika och Christopher Bjercke har lanserat livsstilskonceptet och e-handelsplattformen The Stage Collective och konceptet Stage.

I butiken ryms inte bara kläder utan även utvalda produkter inom ett brett fält som omfattar herr- och dammode, accessoarer, vintage, skönhetsprodukter, inredningsprodukter, möbler, konst och musik. Ambitionen är att lansera plagg i begränsad upplaga, för att uppmana till ”slow fashion” under olika teman.

Sortimentet är både egendesignat men även framtaget i samarbete med olika företag och kreatörer som Cake, Non-Violence, Bob Gruen, Kendall Conrad, Kalle Gustafsson, Lukas Göthman och Markus Klinko. På sajten ska även vintageprodukter som möbler finnas tillgängligt under en kortare period.

Den första lanseringen i oktober 2020 är centrerad kring temat Midnight Cowboy.

Ulrika och Christopher Bjercke har ett längre förflutet i modebranschen och grundade och drev modemärket Hunkydory mellan åren 1996 till 2018.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095