23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Didriksons blickar österut

Ska öka varumärkeskännedomen och försäljningen i östra Europa genom wholesale, pop up- butik och shop-in-shop.

Under 2020 är Polen och Slovenien nya wholesale-marknader för Didriksons och för att ytterligare öka varumärkeskännedomen har företaget både satsat på pop up-butik, shop-in-shop och sponsring till en av Sloveniens publiksuccéer, realityshowen ”Survivors”.



”Satsningarna är en möjlighet för Didriksons att förstärka sin position hos de nya marknaderna, som ett urbant outdoormärke i premiumsegmentet”, skriver Didriksons i ett pressmeddelande.





- Tack vare våra goda relationer till lokala agenter, som i sin tur har fina samarbeten med de stora kedjorna i respektive land, växer vi starkt på våra nya marknader. Intresset är stort bland återförsäljare och slutkonsumenter och vi väntar oss mångmiljonförsäljning i SEK redan under nästa år, säger Pete Alava, area manager Finland och Eastern Europe på Didriksons.





Pop up-butiken ligger i Poznan i Polen och enligt Emma Bylund, social media och content manager hos Didriksons, ska butiken hålla öppet till slutet av februari och därefter ska satsningen utvärderas.

Förhoppningen är att öppna 3 till 5 stycken tillfälliga butiker i olika polska städer även nästa höst, uppger Emma Bylund till Habit.



Shop-in-shop-ytan finns hos Sportvisions nyaste butik i Ljubljana i Slovenien. Sportvision är en sporthandelskedja med cirka 300 butiker i flertalet länder på Balkan.





De nya marknaderna blir tillskott till de tidigare länderna i de östra delarna av Europa där sportmodeföretaget finns representerade via wholesale och/eller varumärkets egna e-handel som Finland, Ryssland, Ukraina, Belarus, Kazakstan, Kroatien, Serbien, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien och Slovakien.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.119