23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M Group om den digitala livsstilsplattformen Itsapark

Habit har ställt frågan hur arbetet med H&M Groups satsning fortskrider.

I april 2019 berättade Habit om modekoncernens digitala livsstilsplattform Itsapark som då lanserats i en betaversion.



Sajten skulle då enligt ett pressmeddelande gå från betaversion till att vara en helt öppen och färdig plattform "redo att erbjuda den fulla upplevelsen".



När Habit nu ställer frågan om när den digitala och Berlinbaserade livsstilsplattformen ska lämna betastadiet svarar Sara Hampus, presskontakt på H&Ms kommunikationsavdelning, att betaversion två av sajten lanserades i våras.



"Det stämmer att Itsapark är Berlinbaserat och att de utvecklar plattformen genom att testa flera betaversioner; arbetssättet karakteriseras av att de ”testar-lär-anpassar”. I våras blev beta två, med fokus på kurerat mode, tillgänglig och under tredje kvartalet har Itsapark förflyttat sig ännu mer mot en inriktning på hållbar livsstil; att inspirera sina besökare till medvetna val och genomtänkta köp, som är bättre för användaren och planeten", skriver Sara Hampus i ett mejl till Habit.



Sajten länkar till ett urval av mode, skönhet och livsstilsprodukter och fokus ligger i dag, enligt Sara Hampus, presskontakt hos H&M, på hållbara och prisvärda alternativ.



"Naturligt nog varumärken som hör hemma inom H&M-gruppen, men även andra, externa varumärken", uppger hon vidare.



Sajten har ingen check-out för besökare utan dirigerar potentiella kunder vidare via länkar till varumärkena och produkterna som nämns.



Hur fungerar upplägget och betalar företagen och sajterna ni länkar till  för trafiken från Itsapark och H&M?



"Intäkterna kommer att utgöras av annonsering och trafik, i bred bemärkelse. Då Itsapark fortfarande befinner sig i ett tidigt stadium kan vi inte ger mer detaljer än så i nuläget.

H&M-gruppen är ett innovativt och entreprenörsdrivet företag. Nya koncept och initiativ är en del av vår strategi för att driva lönsam tillväxt och vi utforskar ständigt nya sätt att få människor att upptäcka och inspireras av mode och design", uppger Sara Hampus till Habit.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14