23948sdkhjf

Allegro – en av Europas mest populära e-handelsplattformar

Vägleder företag in i e-handel och hjälper dem växa.

I Polen är Allegro favoriten när det kommer till shopping online. Varje månad besöks webbplatsen av omkring 20 miljoner människor som får tillgång till produkter från över 117 000 företag och varumärken, däribland Adidas, Reebok, Lacoste och Daniel Wellington. Allegro stödjer handlare som är aktiva på plattformen bland annat genom ett särskilt välkomstpaket, dedikerade program för varumärken och teknisk support.  

Den polska e-handelsmarknaden har utvecklats i en tvåsiffrig takt under flera år och är för närvarande värd över 50 biljoner PLN. Allegro är ett av de största och mest välkända varumärkena på marknaden och en av de 10 största e-handelsplattformarna i världen. Det är också branschens ledande arbetsgivare med över 2400 anställda i nuläget.

Allegro drar nytta av Polens stora skara tekniska talanger och har ett av de största IT-teamen i landet, över 850 anställda ingenjörer arbetar på fem teknologinav i olika delar av Polen. 

100 erbjudanden per minut

På Allegro kan kunderna hitta ett så gott som obegränsat antal produkter till väldigt attraktiva priser, Allegro har i genomsnitt 100 nya erbjudanden per minut.

Plattformen möjliggör försäljning av nya produkter framförallt från företag som arbetar enligt B2C-modellen och attraherar i genomsnitt 20 miljoner internetanvändare dagligen, vilket motsvarar ungefär 76 procent av alla internetanvändare i Polen. Det intressanta är att konsumenter börjar söka efter en produkt på Allegro två gånger så ofta som på Google.

Det höga antalet nöjda kunder bekräftas av ett Net Promoter Score (NPS) på 72, att jämföra med NPS hos de mest populära konsumentvarumärkena såsom Starbucks (77), Youtube (59) och Spotify (46).

Väglett i 20 år

I 20 år har Allegro väglett företag in i e-handel och hjälpt dem växa. Handlare får tillgång till data och säljverktyg och kan marknadsföra och annonsera sina erbjudanden. Genom att till exempel använda försäljningsanalysverktyg kan de enkelt övervaka försäljningen och se till att deras erbjudanden förblir konkurrenskraftiga. Plattformen erbjuder även omfattande kundsupport.

Tack vare integreringen med TradeByte, Channel Advisor, Lengow, Plenty Market och Channel Engine kan alla internationella varumärken snabbt göra sina erbjudanden tillgängliga på plattformen och börja sälja på den polska marknaden. Företag som ansluter sig till Allegro omfattas nu av välkomstpaketet som erbjuder mycket attraktiva villkor för marknadsföring av erbjudanden och provision.

Modeindustrin är för närvarande ett av de största och snabbast växande områdena inom e-handel. Nya teknologier länkar samman alla medlemmar i modebranschens ekosystem: kunder, varumärken, återförsäljare, tillverkare, stylister, influencers och logistikföretag. Det är därför som Allegro fokuserar på att skapa shopping- och försäljningsupplevelser som samlar alla som är förknippade med mode under samma tak, en plats som de inte kommer vilja lämna.

Personaliseringstrenden

Plattformen anammar den alltmer populära personaliseringstrenden och använder lösningar baserade på maskininlärning, vilket gör att man så exakt som möjligt kan anpassa erbjudanden efter kundernas förväntningar. Polska konsumenter älskar mode och genom Allegros omkring 20 miljoner kunder kan den kärleken omvandlas till affärsframgång.

Allegros affärspartners får stöd av Allegros kreativa team som genom sin mångåriga erfarenhet hjälper dem att skapa räckvidd och varumärkesmedvetenhet. Varumärken har ett särskilt utrymme på plattformen och kan utnyttja program som till exempel Top Brand Partner, vilket gör att de snabbt känner sig hemma.

För mer information:
fashion.international@allegro.pl 
https://allegro.pl/help/sell-on-allegro

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066