23948sdkhjf

Funktion, passform, design – alltid till högsta kvalitet

Potential för tyska underklädes- och badklädesmärkena Anita och Rosa Faia att växa i Sverige.

Trots de senaste minst sagt speciella månaderna inom retail har man på det tyska underklädesföretaget Anita Dr Helbig ändå lyckats upprätthålla en stabil försäljning och garanterade leveranser till sina kunder världen över. I planen för de närmaste åren satsar man också vidare med varumärkena Anita och Rosa Faia i Skandinavien.

Förväntningarna på den svenska marknaden är fortsatt höga. Anita Dr Helbig är etablerat i Sverige sedan 1996 och sedan 2015 har man även ett eget dotterbolag med en anställd säljkår här.
– Det är tack vare våra många lojala kunder som vi bedömer att vi har en stor potential att växa ytterligare i Sverige och Skandinavien, berättar Leif Kottorp som är Area Manager på Anita Sverige.

Företaget Anita Dr Helbig har funnits i över 130 år och drivs fortfarande av den familj som en gång startade företaget. Alla produkter utvecklas och designas i Brannenburg, vid foten av Alperna och produceras nästan uteslutande i företagets egna fabriker.
– För oss på Anita Dr Helbig är det minst lika viktigt att tillverka underkläder som uppnår optimal passform, kvalitet och komfort som att produkterna tilltalar ögat och har en trendig och sensuell design, konstaterar Leif Kottorp.

Färg och detaljer

Enligt Leif Kottorp kommer även den nya kollektionen för vår och sommar 2021 att glädja alla som vant sig vid kvalitetsplaggen från Anita.
– Underkläderna kommer i härliga sommarfärger och en rad smakfulla detaljer.
Exempelvis lanseras den populära romantiska Fleur-serien, som är känd för att kombinera olika material och mönster med överraskande inslag, i färgen Blush Pink.

De bygellösa mjuka behåarna är också en specialitet som har en fortsatt given plats i kollektionen hos Anita- och Rosa Faia-familjen.
– Vi har decennier av erfarenhet av bygellösa behåar och erbjuder dem i en mängd olika stilar, från bekväma till fashionabla snitt, och det som ett verkligt alternativ till bygel-BH, konstaterar Leif Kottorp

I den kommande sportkollektionen blir det användarvänligt och trendigt med plagg för både sportfans och fashionistas. Här fortsätter framförallt de masserande tightsen, som med sina integrerade 3D-nubbar ger en kontinuerlig och tonande benmassage, att imponera.
– Vi är mycket stolta över att våra sporttights har förärats med ISPO Award och iF Design Award – och det tack vare sin form, design och smarta tekniska funktioner, avslutar Leif Kottorp.

Fakta om företaget:
Anita Dr Helbig är ett familjeföretag som grundades 1886 i Dresden.
1949 flyttade de till övre Bayern. I dag drivs företaget av fjärde generationen. Verksamheten representeras av vd Georg Weber Unger och hans söner, Georg och Johannes.
Anita har ett excellent globalt rykte som leverantör av högkvalitativa underkläder och badkläder. Under paraplymärkena Rosa Faia och Anita erbjuds fem olika produktlinjer: Rosa Faia, Anita since 1886, Anita maternity, Anita care och Anita active.
De tillgodoser olika målgrupper men har tre saker gemensamt: Bästa passform, optimal komfort och högsta kvalitet. Förutom blivande och ammande mödrar, sportiga aktiva kvinnor och kvinnor med feminina kurvor och större byst, erbjuds underkläder också till kvinnor som har genomgått bröstkirurgi.
Hos Anita Dr Helbig läggs det mycket tid på produktutveckling och man är inte intresserade av kortvariga modetrender. Istället fokuserar man på hållbara produkter. Material och komponenter väljs noggrant ut för varje modell och ofta utvecklar man även sina textilier tillsammans med andra kvalitetsmedvetna partnerleverantörer.

Kontakt: E-mail: leif.kottorp@anita.net

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047