23948sdkhjf

& Other Stories med varuautomat – testar nya vis att möta kunden

Placerat varuautomat på anrikt varuhus i Paris.

H&M Group-ägda & Other Stories har placerat en varuautomat på dammodeplanet på anrika varuhuset Galeries Lafayette i "La Coupole" -byggnaden på Boulevard Haussmann.



I automaten säljer mode- och skönshetskedjan fyra parfymer under eget märke. Given är ett sätt att möta nya kunder på och bjuda in till de fysiska butikerna. Kedjan har fyra fysiska butiker i Paris.

"När mode- och skönhetslandskapet ständigt utvecklas gör sätten att få kontakt med människor också det och genom att återuppliva varuautomaten förvandlar & Other Stories ett till synes glömt utrymme till ett litet nav som erbjuder dofter och skönhetsprodukter samtidigt  som vi får möjlighet att berätta om vilka vi är", skriver modekedjan i ett pressmeddelande.

- Vi kände oss väldigt inspirerade av idén att skapa vår egen varuautomatupplevelse och
göra den till en miniversion av våra butiker. Den har specialfunktioner som förmedlar flera
lager i vår värld. Vi hoppas att det kommer att göra människor nyfikna och inspirera dem att
utforska våra historier, säger Ebba Kettner, head of brand design, & Other Stories.


Projektet är ett samarbete mellan & Other Stories och The Laboratory hos H&M Group.
Laboratoriets uppgift är att fungera som en utmanande partner för H&M Group med
målet att utforska möjligheter tillsammans med externa partners på en konceptuell nivå.




Initiativet beskrivs som en pilot och till Habit uppger & Other Stories att fler varuautomater
inte är planerade i nuläget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078