23948sdkhjf

H&M:s Sverigechef ska marknadsföra Sverige utomlands

Tar plats i ny rådgivande grupp.

Filip Ekvall, Sverigechef för H & M, tar tillsammans med ytterligare nio näringslivstoppar som Tallink Siljas vd Marcus Risberg, SJ:s försäljningschef Krister Svensson och Scandic Sverges försäljningsdirektör Mattias Hultgren plats i en rådgivande grupp som sammanställts av organisationen Svensk Turism till Sveriges marknadsföringsbolag Visit Sweden.

"Gruppen ska bistå Visit Sweden med att möta aktuella behov och frågeställningar med relevant kompetens med hela Sveriges besöksnäring i fokus", heter det i ett pressmeddelande.

-Den nya rådgivargruppen gör att vi på Visit Sweden breddar våra nationella möjligheter att få ut Sverige som destination i fler relevanta målgruppssammanhang, säger Ewa Lagerqvist som är VD för Sveriges marknadsföringsbolag, Visit Sweden, i en kommentar.

Den rådgivande gruppen ska vara en levande grupp som kan förändras över tid och utifrån behov.

Svensk Turism samlar svenska besöksnäringen och ägs av 170 företag och organisationer som representerar tiotusentals företag i hela besöksnäringen inom områdena äta, bo, resa och göra. 

Visit Swedens uppdrag är att marknadsföra Sverige utomlands och är sedan januari i år ett helägt aktiebolag av svenska staten.




Den rådgivande gruppen består av: 

Marcus Risberg, vd, TallinkSilja

Krister Svensson, försäljningschef, SJ

Thomas Laurell, strategichef, Swedavia

Mats Hedenström, näringspolitisk chef Svensk Handel

David Salsbäck, kommunikation- och hållbarhetsdirektör, Axel Johnson

Filip Ekvall, Sverigechef H & M

Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens intressenter

Maria Jonasson, vd Gålö Havsbad

Mattias Hultgren, försäljningsdirektör, Scandic Sverige

Jonas Siljhammar, vd, Visita

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109