23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gina Tricot lanserar heminredning

Modekedjan bredddar sortimentet och lanserar heminredning i åtta butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt online.

I mitten av september lanserar Gina Tricot heminredningskonceptet Gina Home i utvalda butiker och online. 

I sortimentet finns både egendesignade produkter som påslakanset och filtar men även 

inredningsdetaljer från externa varumärken som ByOn och new mags.

— Nu kan vi äntligen avslöja att vi framåt kommer kunna erbjuda våra kunder ett modernt home-sortiment både online och i utvalda butiker, då vi vet att vår målgrupp är väldigt intresserad av inredning. Det knyter ihop helheten för vårt omnitänk men också för vårt lifestyle-koncept där kunden kan inspireras och shoppa de senaste nyheterna inom både klädmode och heminredning i ett köp — det bästa av två designvärldar, säger Karin Westas, marketing och brand director på Gina Tricot.

Sedan tidigare säljs heminredningsprodukter i en marketplace i konceptbutiken på Götgatan  i Stockholm och nu ska sortimentet även säljas i butikerna i Mall of Scandinavia i Stockholm, på Fredsgatan i Göteborg samt i butiken i Linköping.

I Danmark får butiken vid Amagertorv i Köpenhamn sortimentet som även ska säljas i butikerna i Grensen i Oslo samt i butiken i Bergen i Norge och i Forum i Helsingfors.

Ansikten för kampanjen är digitala modemagasinet Hobnob Journals Fanny Ekstrand och Linn Eklund.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.144