23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ska ta hand om Ebbes e-handelssatsning

Barnklädesmärket lägger allt mer fokus i den egna kanalen.

Clara Tengström klev nyligen på som e-commerce manager hos barnklädesmärket Ebbe kids som drivs av Malmöbaserade OneTwoTen.

Clara Tengström har ett förflutet  inom digital marknadsföring och annonsering från byråvärlden och får nu i uppdrag att driva företagets  digital försäljning framåt.

- Jag har alltid varit intresserad av e-handel och ser framemot att få arbeta på

kundsidan och att få följa den digitala kundresan från A till Ö. Att fokusera på att

arbeta så smart som möjligt med den data vi sitter på för att skapa så värdefullt

innehåll till vår målgrupp som möjligt och bygga en relation med våra kunder känns

väldigt inspirerande, säger Clara Tengström, i en kommentar. 

Webbutiken kommer framgent vara en viktig kanal för barnmodemärket inte minst  hårt pressad barnklädesbransch som drabbats hårt av den pågående coronapandemin. En pandemi som också ledde till totala nedstängning i leverantörsländer som Indien och

Bangladesh vilket också ledde till kraftiga förseningar av varorna.



- Vi agerade snabbt och satsade mycket kraft på att öka försäljningen i den egna

webbshopen ebbekids.com istället. Vi har det senaste året fokuserat på att utveckla

och skala upp webbshopen och nu blev det ännu tydligare vilken kanal som vi själva

hade möjlighet att styra över, säger Mikael Thor, vd och grundare.

Bolaget har satsat hårt på att ta fram ny digital strategi, ny affärsmodell och effektivisera digitala processer och system  och fick förra året ”Digitaliseringscheckar” via Region Skåne där syftet var att skapa nya värden i företaget via digital teknik. Därtill har samarbete inletts med digitala medierådgivningsbyrån Våning 18 för att utveckla, hantera och optimera trafikflödet från sökmotorerna. 

För även om den fysiska handeln fortsätter växa för barnklädesmärket i norra Europa så läggs allt större fokus på tillväxt i den egna digitala kanalen och därtill hoppas företaget på fördjupade  samarbeten med andra digitala aktörer och marknadsplatser.

- Med över 20 års erfarenhet i barnklädesbranschen så har jag aldrig varit med om ett

snabbare paradigmskifte än den digitalisering som nu sker. För år 2020 så har vi

hittills dubblat omsättningen via den egna webbshopen och vi har bara skrapat lite

på ytan på allt som kommer vara möjligt framöver, säger Mikael Thor. 

Nu planeras för lansering av sajten på den för märket viktiga och växande tyska marknaden.



- Vi är stolta över vår kraftiga ökning via den egna kanalen och jag är övertygad om att vi kommer se tillbaka på denna tid som ”startskottet” för något

nytt, säger Mikael Thor.

Jobb & Karriär Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078