23948sdkhjf

Cos lanserar cirkulära initiativet Resell

Lanserar ny digital plattform för köp och sälj.

Butikskedjan Cos, som ingår i H&M Group, lanserar initativet Resell för att förlänga livslängden på kedjans plagg.

Satsningen är digital, communitybaserad och blir en plattform både för köp ooch sälj där kunderna kan lägga ut plagg till försäljning. Förutom secondhandplagg ska nya plagg från Cos arkiv erbjudas på sajten.

Resell lanseras i Storbritannien och Tyskland i september och blir tillgänglig för globala kunder senare i höst. 

Enligt brittiska Fashionunited tar Cos said en kommissionsavgift om 10 procent av varje försäljning för att täcka administrativa kostnader.

Londonbaserade Cos grundades 2007 och först butiken öppnade  på Regent Street i London. Kedjan omfattar i dag 294 butiker på 45 marknader och har onlineförsäljning på 32 marknader. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Modehandeln på nätet mot strömmen
H&M:s svar till Fairtrade: ”Vi tar resultaten på största allvar”
Sthlm Blvd inviger i Täby centrum
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.14