23948sdkhjf

A Day's March bygger ut butiken på Kungsgatan

Och lanserar dammode i början av oktober.

I början av oktober lanserar A Day’s March en första damkollektion signerad creative director Behnaz Aram som tillträdde som ansvarig för dammodekollektionen i juni i år.

I samband med lanseringen nyinvigs även butiken på Kungsgatan i Stockholm, ett stenkast från Stureplan, som byggts ut med ytterligare 300 kvadratmeter då källarlokalen förvärvats och renoverats.

Butiken på Kungsgatan var den första för modemärket och öppnade i samband med lanseringen av märket 2014.

A Day's March grundades som ett herrmodemärke av Marcus Gårdö, Pelle Lundquist och Stefan Pagréus. Butiken på Kungsgatan har följts av flera enheter. 

Sedan starten har modemärket haft en stadig tillväxt fysiskt och online och även öppnat fler butiker i Stockholm; i Mall of Scandinavia och på Nytorgsgatan samt på Södra Larmgatan i Göteborg.

Våren 2018 öppnades en butik på Berwick Street i London. I fjol följdes den första utlandsetableringen då modeföretaget öppnade butik på  Kronprinsensgade i Köpenhamn. Förutom egna fysiska butiker sker försäljning globalt via egen webbutik.

"Vi startade  A Day’s March för sex år sedan för att vi saknade ett varumärke som erbjöd tidlöst herrmode av god kvalitet som även var schyst producerat till ett överkomligt pris. Det finns ingen anledning till varför det erjudandet inte skulle inkludera även kvinnor.Vi är glada över att kunna utvidga vårt universum och nå ut till ett bredare publik", säger Marcus Gårdö, vd, i en kommentar om satsningen på damplagg.

Den nya dammodekollektionen är ritad enligt samma designprinciper som herrditon med klassiska plagg som skjortor, överskjortor och stickat. Nyckelplagg i damkollektionen är en dubbelknäppt kappa i kashmir, stickat och modernt skräddade plagg i en sober färgpalett i beige, vitt, grått och vinrött.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079