23948sdkhjf

Nu är Hunkydory tillbaka

I veckan relanserades modemärket med ny webbutik och i Odd Mollys butik på NK.

Ett knappt år efter nyheten att Odd Molly förvärvat licensen för att väcka liv i modemärket Hunkydory når nu första kollektionen konsumenterna.

I en intervju som Habit gjorde tidigare i år med berättade Charlotte Simonsbacka, head of design, om hur nya Hunkydory skulle se ut.

Och i veckan lanserades de första plaggen, med inspiration från franskt mode och 70-tal i en enkel elegans och avslappnat stil och med en mix av plagg i skinn, stickat denim och mocka i butik.

Varumärkets comeback sker via nylanserad webbutik samt i Odd Mollys butik, som drivs av en partner, på NK i Stockholm samt via ett utvalt antal återförsäljare.

Inledningsvis väntar urval av Hunkydorys höstkollektion finnas till försäljning och nyheter släpps succesivt under hösten.

Modeföretaget menar att intresset för nylanseringen av varumärket varit gott och i Odd Mollys rapport för andra kvartalet uppger vd Jennie Högstedt Björk att " intresset kring relanseringen har varit stort och vi har fått mycket positiv pr. Under andra halvan av augusti syns Hunkydory även i en större utomhuskampanj".

– Införsäljningen av SS21 är i full gång och inför nästa säsong har vi starka partnerskap på flera viktiga internationella marknader som Tyskland, Schweiz och Australien, vilket känns väldigt spännande, säger Jennie Högstedt Björk, vd på Hunkydory i en kommentar kring relanseringen av modemärket

Lanseringskampanjen är signerad fotograf Johan Sandberg och stylist Lisa Lindqwister.

Hunkydory och Odd Molly deltog under pågående Stockholm Fashion Week och presentationen av kommande vår finns tillgänglig på modeveckans sajt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094