23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Philip Höglund har hittat formen

2019 var genombrottsåret för sneakervarumärket Philip Hog. Med Don Donna-grundaren, skodesignern och pappa Claes Höglund vid sin sida har Philip Höglund hittat rätt i både form och strategi.

Rättelse införd 21 december 2022

I maj 2014 släpps ett nytt sneakervarumärke, Philip Hog. Bakom lanseringen står den då 21-årige Philip Höglund. Att det blev just skor, kanske inte är så konstigt. Han är son till branschprofilen Claes Höglund som drev Don Donna, sko- och accessoarvarumärket som han sedan sålde till Wedins (i dag Venue Retail Group) 2005 för 34 miljoner kronor. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125