Rättelse införd 21 december 2022
I maj 2014 släpps ett nytt sneakervarumärke, Philip Hog. Bakom lanseringen står den då 21-årige Philip Höglund. Att det blev just skor, kanske inte är så konstigt. Han är son till branschprofilen Claes Höglund som drev Don Donna, sko- och accessoarvarumärket som han sedan sålde till Wedins (i dag Venue Retail Group...
Philip Höglund har hittat formen
2019 var genombrottsåret för sneakervarumärket Philip Hog. Med Don Donna-grundaren, skodesignern och pappa Claes Höglund vid sin sida har Philip Höglund hittat rätt i både form och strategi.
”Sakta men säkert har varumärket vuxit. Alla positiva konsumenters och återförsäljares respons driver mig framåt”, säger Philip Höglund, som på allvar drog igång det egna varumärket Philip Hog 2016. Här med Claes Höglund: kompanjon, delägare och inte minst pappa. Foto Christophe Dolhem
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer