23948sdkhjf

Sju till Tretorn – ny designchef och hållbarhetschef på plats

Helsingborgsbaserade sko- och modeföretaget värvar ny kompetens till produkt- och marknadsteamen från bland annat Varner, Springhill Textile, Nelly och Adidas.

Tretorn har under våren och sommaren gjort ett flertal rekryteringar till både produktavdelningen och det nystartade marknadsteamet. Till posten som ny head of design har Carl-Henrik Hallén rekryterats.

Han kommer närmast från norska modekoncernen Varner där han varit ansvarig för Urban-konceptet.

Ny på designavdelningen är även Jonas Bladmo som tillträtt som senior designer. Han har ett förflutet bland annat från MQ där han skapade kedjans egna varumärke Bläck och han har även varit designansvarig för herrsortimentet hos Whyred.

Erica Hyttfors blir ny CSR- och produktchef och hon kommer närmast från 
från Springhill Textile där hon arbetat med varumärken som Gripsholm och
Atlas design. 

På inköpssidan förstärks teamet av Johanna Ranweg som kommer från en liknande roll på
Nelly och blir ny inköpskoordinator.

I våras rekryretades  Filip Weibull Göransson till posten som ny marknadschef. Han  har tidigare arbetat på ledande befattningar inom Adidas i Sverige och Tyskland och har därtill ett förflutet från byråsidan.Till marknadsteamet har även Amanda Nyhlén rekryterats till tjänsten som digital marknadsföringsansvarig. Hon kommer närmast från rollen som digital projektledare på matkasseföretaget Årstiderna i Danmark.

I augusti tillträdde även Richard Åberg som Art Director. Han har ett förflutet från en  liknande roll på HeadBrands där han jobbade med ett sjuttiotal olika varumärken.

- Det känns fantastiskt att ha ett så starkt och kompetent team med blandade
erfarenheter på plats både inom produkt och marknad. Vi står inför en stor resa
och nu har vi de viktigaste förutsättningarna klara, människorna som ska ta
Tretorn till nästa nivå, säger Magnus Månsson, vd på Tretorn, i en kommentar.


Tretorn grundades 1891 av Johan Dunker i Helsingborg. Sedan 2015 ägs Tretorns varumärke av Authentic Brands Group. Tretorn Sweden ansvarar för design, produktion,
marknadsföring och distribution och ägs av Joakim Appelqvist, Vasko Markovski och Magnus Månsson.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.127