23948sdkhjf

Depalma fyrdubblar omsättningen och utökar samarbetet med bygghandelskedja

Tillväxt för arbetsklädesföretaget.

Depalma Workwear gick från 4 miljoner kronor i omsättning 2018 till 16 miljoner kronor 2019.

Samtidigt har arbetsklädesföretaget utökat samarbetet med Kesko Sverige, som inleddes 2017 med lansering av varumärket på K-Rauta, då avtalet nu även ska innefatta K-Byggs 35 butiker.

 "Trots att coronapandemin givetvis påverkat även oss är vi glada att vara verksamma inom en bransch som byggvaruhandeln som fortsatt går mycket starkt och är välmående. Vår primära utmaning har varit nyetableringar som skjutits på tiden, varför det känns extra viktigt och motiverande att vi nu kommer igång med K-Bygg. Samtidigt har andra kanaler för oss utvecklats väldigt positivt under 2020. Vår verksamhet online ligger exempelvis just nu på + 160 procent gentemot föregående år", säger Jonas Skommevik, vd för arbetsklädesföretaget i en kommentar.

Depalma Workwear lanserade första kollektionen 2016 med ambitionen att rita om kartan för arbetskläder. Företaget har 150 återförsäljare egen egen e-handel och säljer direkt till företag och konsument.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.157