23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Babyshop växer – köper fransk e-handelsaktör inom barnmode

E-handlaren har förvärvat Melijoe och stärker därmed närvaron som global e-handelsaktör inom barnmode och leksaker.

Babyshop har förvärvat 100 procent av aktierna i franska e-handelsbarnmodeaktören Melijoe från det belgiska investeringsbolaget GIMV och grundaren Nathalie Genty.

Enligt ett pressmeddelande ska GIMV och Nathalie Genty även fortsatt vara veksamma som delägare i bolaget. 

Med köpet som följer på tidigare förvärv av Alex and Alexa, Lekmer och Oii Design ska e-handlaren fortsätta att bygga på ett globalt barnmodeimperium inom premium- och lyxbarnmode.

The Babyshop Group, grundat som Babyshop 2006 av Linn och Marcus Tagesson, består  i dag av e-handelsvarumärkena, Alex and Alexa, Babyshop, Lekmer och Oii Design och hade tillsammans en total försäljning på över 100 miljoner euro i försäljning 2019. 

Melijoe grundades av Nathalie Genty 2007 och säljer i dag 150 barnmodemärken och har en omsättning på drygt 20 miljoner euro. I kundbasen finns omkring 300 000 kunder.

Parisbaserade Melijoe, med kundservicekontor i New Yorkoch Hongkong, ska fortsätta att 

vara separat varumärke inom koncernen men kunna dra nytta av koncernens storlek.

The Babyshop Group har försäljning till 140 länder och har huvudkontor i Stockholm men har även kontor i London, Oslo, Paris och Seoul.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064