23948sdkhjf

Björn Borg redovisar förlust

Resultatet dök med 10 miljoner kronor under första halvåret.

Koncernen ökade omsättningen för andra kvartalet, april till juni, med 4,4 procent till 148 miljoner kronor, jämfört med motsvarande kvartal i fjol. E-handelsförsäljningen ökade tvåsiffrigt -- både i den egna som externa e-handeln.

Försäljningsökningen om 58 procent gav en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Rörelseresultatet sjönk till –13,4 miljoner kronor jämfört med –1,7 miljoner kronor för motsvarande kvartal i fjol. 

Under första halvåret, januari till juni, backade omsättningen med 10 miljoner kronor, eller 3 procent, till knappt 320 miljoner kronor. Bolaget vände från vinst till förlust.

Rörelseresultatet landande på –6,2 miljoner kronor jämfört med 16,9 miljoner kronor för halvåret 2019. Nettoomsättningen för den egna e-handeln ökade med 47 procent till 37,7 miljoner kronor (25,7). Inkluderas även omsättningen från e-tailers ökade e-handeln till 102,8 miljoner kronor (85,1).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094