23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här är den nya, heta säljkanalen

CORONARÄDDNINGEN: När den fysiska handeln tvärdog blev liveshopping räddningen för många svenska modebolag.

Emilia de Poret och Ebba Kleeberg von Sydow i influencerduon Säker Stil har tagit plats framför mobilkameran.

– Det här är ju så grymt, nu kör vi!

Det är onsdag den 18 mars och de ska precis inleda klädmärket Soft Goats allra första livestreamsändning.

Inför publiken, som följer sändningen via Soft Goats sajt, provar de olika plagg och kombinationer framför kameran, diskuterar material och passform. Tittarna kan ställa frågor och chatta – och förstås – beställa de plagg de önskar direkt på skärmen.

När sändningen är över summeras följande: Soft Goat har haft 3 000 unika tittare, varav 58 procent följde sändningen live och 16 procent lade något i varukorgen.

– Vi har inte gått ut med några siffor på genomförda köp, men vi omsatte cirka tio gånger mer än vanligt en dag i mars, säger Soft Goats grundare och vd, Stephanie Bergström.

Företaget drog i gång sin livestreamingsatsning i januari, och efter Säker Stils sändning har företaget kört ytterligare en, ledd av influencerduon Stiljournalen. Planen är att det ska bli en regelbunden aktivitet på sajten. Både med influencers, som ska programleda, och med representanter från Soft Goat.

Stephanie Bergström är nöjd.

– Det blir verkligen en annan känsla när man är live; mer spontant och avslappnat. I och med att vi är ett renodlat e-handelsbolag så får vi inte den här kundkontakten annars. Det här är ett sätt att lära känna konsumenten, säger hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116