23948sdkhjf

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

På samma sätt som Uber gick från taxiverksamhet till hemleveranser av restaurangmat (Uber Eats) tänker nu företaget bredda och satsa på detaljhandeln. Den nya tjänsten Uber Direct ger konsumenterna möjlighet att få varor levererade till hemmet inom 30 minuter från att ordern läggs. Detaljhandelskedjorna tar emot ordrarna i sina egna kanaler samtidigt som själva leveransen sker av Ubers många förare och kurirer.

Inledningsvis lanseras den nya tjänsten tillsammans med Åhléns City i Stockholm.

– Vi har sett ett ökat behov från såväl handeln som från konsumenter att hitta nya och snabba sätt för leverans av varor. Uber Direct är vårt sätt att möta det behovet samtidigt som vi skapar fler leveranstillfällen för de förare och leveranspartners som använder vår app. Vi är otroligt glada över att lansera detta i partnerskap med Åhléns och ser fram emot att expandera tjänsten tillsammans med ytterligare partners, säger Henrik Berglin, ansvarig för Uber Direct.

Partnerskapet med Åhléns City Stockholm är en förlängning av varuhusens “personal shopping”-erbjudande.

– Vi är glada över att nu kunna erbjuda leverans av varor till våra kunder inom 30 minuter. Efterfrågan på hemleverans från kunderna har ökat kraftigt under de senaste månaderna, och samarbetet med Uber gör att vi nu kan tillgodose detta behov på ett mycket snabbt och smidigt sätt, säger Mattias Jacobsson, Varuhuschef Åhléns City Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063