23948sdkhjf

Digital och fysisk visningsvecka i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hopes creative director Frida Bard tar plats i kreativt råd som ska hjälpa arrangören att utforma kommande visningsvecka.

För två veckor sedan annonserade Copenhagen Fashion Week och Revolver och Ciff att mässorna och visningarna ska äga rum som planerat i augusti om än med något förskjutna datum den 9 till 12 augusti.

Därtill med hänsyn till rådande restriktioner.

På onsdagseftermiddagen meddelade så Copenhagen Fashion Week att kommande visningsvecka blir en hybrid av digitala och fysiska event. 

Visningarna ska äga rum 10 till 12 augusti och var både fysiska visningar och förinspelat material från skandinaviska modemärken.

"Även en om vi är övertygade om att digitala lösningar aldrig kan ersätta den känslomässiga och sensuella upplevelsen av att se fysiska visningar, så blir den här upplagan av Copenhagen Fashion Week en kickoff för en ny era för Köpenhamns modevecka, där presentation och distribution av digitala visningar nu blir mer avgörande än tidigare. Vi ser fram emot att se hur denna utveckling kan främja skapandet av nytt kreativt material och odla nya relationer med redaktörer, inköpare och konsumenter, säger Cecilie Thorsmark, vd för Copenhagen Fashion Week i en kommentar.

 

Till sin hjälp att få det bästa ur upplevelsen har arrangören tagit ett antal modebranschaktörer  och satt ihop ett  "digital advisory board" som består av danska modemärkena Gannis medgrundare Nicolaj Reffstrup, Stine Goyas vd Thomas Hertz, norska modemärkets Holzweilers creative director Susanne Holzweiler, Hopes creative director Frida Bard och kreativa byrån  Moons vd Martin Gjesing.

Förutom digitala och fysiska visningar på olika håll i staden finns en centralt beläggen 

fysisk hubb som fått namnet CPHFW Hub för sociala events, presentationer, seminarier och intervjuer.

Det finns fortsatt restriktioner om hur många som får samlas  på grund av coronapandemin och även om restriktiioner lyfts så finns även fortsatt förhållningsregler att följa som bland annat innefattar en viss social distansiering.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Lanseringsdags för The Wiman

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.109