23948sdkhjf

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Ännu ett modeföretag hakar på trenden med livesänd shopping.

I förra veckan gick Bambuser ut och berättade att man skrivit avtal med modeföretaget Odd Molly om livestreamad shopping för ett antal månader framöver.

Förutom Bambuser har modeföretaget även programledaren Malin Gramer till sin hjälp som ska livesända från Odd Mollys showroom i Gamla Stan i Stockholm. 

– Vi tror starkt på den här typen av digitala aktiveringar för att skapa engagemang och sälj, och vi ser också en styrka i att kunna visa upp våra fina detaljer och hantverk i plaggen på ett nytt sätt. Den interaktiva delen av den här formen av livesändning kommer nog passa vår engagerade målgrupp, säger Jennie Högstedt Björk, vd på Odd Molly i en kommentar.


Planerna framåt sträcker sig även till modeföretagets andra varumärke Hunkydory som lanseras till hösten.

– Möjligheterna för vad man kan göra med live känns oändliga, vilket gör det så otroligt spännande. För lanseringen av Hunkydory i höst kommer live vara ett viktigt verktyg för att kunna nå ut, framförallt om läget i omvärlden inte förändras, säger Marielle Pantzar, head of marketing på Odd Molly. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078