23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Revolver samarbetar med Traede för digitala showrooms för utsällnade varumärken; vilket är en förlängning på den app med registreringsfunktion och entrébiljett även fungerat som guide till varumärken under mässdagarna. 

Nya Revolver Bridge ska intergreras med modemässans befintliga plattform och här kan modeföretagen själva lägga upp inspirationsmaterial, lookbooks, sortiment- och produktinfo, boka möten och ges möjlighet till videomöten via exempelvis Zoom och Skype.

Ambitionen är att de nya digitala lösningarna ska fungera som en brygga mellan den fysiska mässan, varumärken, inköpare och press och i coronatid göar det möjligt att bekanta sig och köpa in  varumärket digitalt.

Coronapandemin ska ha påskyndat utvecklingen av det digitala showrooomet.

- Vi är stolta över att kunna presentera Revolver Bridge, som i kombination med den 

fysiska mässan säkert kommer att optimera mässupplevelsen av Revolver för

utställare och besökare. Med detta sagt tror vi att varken den fysiska mässan eller den

digitala lösningen kan vara fristående. Vi är helt övertygade om att det fysiska mässan

och mötet mellan människor aldrig har varit viktigare. Visst kan mycket

göras digitalt, men de utmaningar vi står inför som bransch just nu kan inte lösas

av enskilda hjältar, videokonferenser eler via e-post. Det kan endast ske tillsammans,

genom konversation och med fysiska möten om möjligt, och i en

kombination med Revolver Bridge. Det är ett effektivt verktyg när köpare måste

förbereda sig före mässan och i uppföljningsdialogen mellan varumärke och köpare,

säger Christian Maibom, grundare och creative director för Revolver i en kommentar.



Till Habit meddelar Christian Maibom att nya datum för den fysiska mässan, och hur

den ska arrangeras under coronapandemin, och Köpenhamns modevecka ska

presenteras inom kort.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109