23948sdkhjf

Revolver lanserar digitalt showroom

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Revolver samarbetar med Traede för digitala showrooms för utsällnade varumärken; vilket är en förlängning på den app med registreringsfunktion och entrébiljett även fungerat som guide till varumärken under mässdagarna. 

Nya Revolver Bridge ska intergreras med modemässans befintliga plattform och här kan modeföretagen själva lägga upp inspirationsmaterial, lookbooks, sortiment- och produktinfo, boka möten och ges möjlighet till videomöten via exempelvis Zoom och Skype.

Ambitionen är att de nya digitala lösningarna ska fungera som en brygga mellan den fysiska mässan, varumärken, inköpare och press och i coronatid göar det möjligt att bekanta sig och köpa in  varumärket digitalt.

Coronapandemin ska ha påskyndat utvecklingen av det digitala showrooomet.

- Vi är stolta över att kunna presentera Revolver Bridge, som i kombination med den 
fysiska mässan säkert kommer att optimera mässupplevelsen av Revolver för
utställare och besökare. Med detta sagt tror vi att varken den fysiska mässan eller den
digitala lösningen kan vara fristående. Vi är helt övertygade om att det fysiska mässan
och mötet mellan människor aldrig har varit viktigare. Visst kan mycket
göras digitalt, men de utmaningar vi står inför som bransch just nu kan inte lösas
av enskilda hjältar, videokonferenser eler via e-post. Det kan endast ske tillsammans,
genom konversation och med fysiska möten om möjligt, och i en
kombination med Revolver Bridge. Det är ett effektivt verktyg när köpare måste
förbereda sig före mässan och i uppföljningsdialogen mellan varumärke och köpare,
säger Christian Maibom, grundare och creative director för Revolver i en kommentar.

Till Habit meddelar Christian Maibom att nya datum för den fysiska mässan, och hur
den ska arrangeras under coronapandemin, och Köpenhamns modevecka ska
presenteras inom kort.
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Nyhetsbrev

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Arkiv

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Lanseringsdags för The Wiman

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.109