23948sdkhjf

Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Herrplanet på Åhléns city Stockholm har under vintern och våren genomgått en total renovering som omfttar allt från golv, ytskikt, belysning och inredning  till tak.

Habit har tidigare skrivit att danska Woodbird nyligen öppnat yta på nya herrmodeplanet och nya varumärken är även bland andra Ralph Lauren, French Connection, Scotch & Soda och Xacus. Till hösten väntar varumärkena Ecoalf och Topo Design i sortimentet.

 

Därtill har bland andra J. Lindeberg, Eton och Filippa K uppdaterat sina ytor och shopkoncept. 

 – Jag är mycket glad och stolt över vårt ombyggda herrplan, det nya konceptet lyfter verkligen shoppingupplevelsen och förstärker Åhléns som den självklara shoppingdestinationen för herrmode. Vårt herrplan är inspirerande och inbjuder alla att komma till oss och hitta det de söker. Vi ser fram emot att få hjälpa och möta både våra gamla och nya kunder på vår moderna nya herravdelning, säger Mattias Jacobsson, varuhuschef Åhléns city Stockholm i en kommentar.

Förutom mode öppnar även Barberaren Tailor’s Barber’s på herrytan i slutet av maj och i augusti öppnar hamburgerrestaurangen Vigårda i anslutning till herrplanet.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063