23948sdkhjf

Hon är ny CMO hos Kidsbrandstore – ligger bakom nytt kampanjformat

Ungdomsmodekonceptet släpper egenproducerad serie.

Kidsbrandstore ska att producera ungdomsserien Röda
Linjen som en del i modebutikens varumärkessatsning i sociala medier. 

Serien, som har premiär i juni och handlar om 11 ungdomar längs tunnelbanelinjen röda linjen, kommer att visas en till tre gånger i veckan på Kidsbrandstores Instagram och via Youtube. 

Bakom idén till står bland andra konceptets nya CMO, marknadschef, Anitha
Cleménce som tillträdde i april.

– Vi gör detta för att vet vi att generation Z är och verkar på dessa plattformar och därför är det också vår viktigaste kommunikationskanal med dem, säger Anitha Cleménce i en kommentar.

I varje avsnitt, som är 5 minuter långt, bär ungdomarna kläder från ungdomsmodekonceptet. I slutet av varje avsnitt presenteras kläderna som ingår i veckans kampanj och tittarna får då möjlighet att styra nästa avsnitt genom en omröstning på Instagram Stories. 

– Det reella mötet mellan drama och kommersiella produkter är här. Att vi har det interaktiva momentet med tittarna kommer att bidra till ett högt engagemang och seriens karaktärer ska spegla reella problem ungdomar idag brottas med, säger Anitha Cleménce.

Anitha Cleménce har stor erfarenhet av att skapa digitala koncept och har bland annat
programlett en sjävbetitlad talkshow på Aftonbladet TV samt arbetat på  mediebyrån Starcoms som social kreatör.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078