23948sdkhjf

De tar klivet in på Åhléns – välkomnar flera nya modemärken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuskedjan fortsätter satsningen på att växa också som digital marknadsplats och välkomnar ett hundratal märken innan sommaren.

Under våren har Åhléns fortsatt arbetet med den tidigare aviserade digitala marknadsplatsen och växer nu ytterligare produkter inom skönhet, mode och hem med produkter från både nya och befintliga varumärken.

Läs också: Åhléns fortsätter bygga om varuhusen

Nya kategorier i webbutiken är större möbler, sängar, tapeter och cyklar. 

Men även ett stort antal modemärken är nya i varuhuskedjans digitala sortiment som skomärket Blankens, Boob design, Kasti studios, Jumperfabriken, Rosewall, Svea, Woodbird, Sir of sweden, Five season, Norrsken och en vintagesektion.

Målet är att ett 100-tal nya varumärken ska finnas tillgängliga för kunderna till sommaren.

Genom vår digitala marknadsplats möjliggör vi ett ännu bredare kunderbjudande och vi ser stor potential i att bredda vår affär framåt. Vi har redan trafik till både varuhus och åhlens.se, och över 2,3 miljoner medlemmar som vi hoppas kommer uppskatta att kunna lösa fler av sina kundbehov hos oss, säger Cecilia Mortimer Meurling, Marknads- och försäljningschef på Åhléns.

Åhléns lanserade e-handel först 2016 och i dag motsvarar sortimentet det som erbjuds på varuhuset Åhléns City i Stockholm.

Kunder kan beställa sin vara från en av våra leverantörer online och samtidigt ta del av Åhléns kundlöfte genom hela köpresan. Det ger fördelar som Åhléns-bonus vid köp och på sikt möjlighet att hämta och returnera sin beställning i våra varuhus. Utrullningen av den digitala marknadsplatsen är ett viktigt steg i vår omni-resa, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Mer om: Åhléns
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Den gröna vågen och modebranschen

I Storbritannien har Extinction Rebellion’s Fashion Action, XRFA, på kort tid vuxit till en världsomspännande rörelse som sätter press på modeindustrin. Är den ett hot eller står den svenska modebranschen och aktivisterna närmare varandra än vi tror?

Hos dem ökar e-handeln mest

Jobb & Karriär
Han rekryteras till ny roll i Boozt

Footways omsättning backar

Datum klara för inköpsdagarna i Nacka

Nya augustidatum för Köpenhamns modevecka

På torsdagen kom beskedet att Copenhagen Fashion Week och mässorna Ciff och Revolver ska äga rum som planerat i augusti men flyttas en knapp vecka.

Nyhetsbrev

Boohoo köper resten av snabbväxande Pretty Little Thing

Arkiv

Knowledge Cotton Apparel lanserar damkollektion

Jobb & Karriär
Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

Butiksnytt
Här öppnar Glitter

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rains vill byta läge i Stockholm

Den danska modeverksamhetens butik är tillfälligt stängd.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Stylein växer digitalt

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Maska för alla

Sellpy växer och nyanställer

Butiksnytt
Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Dansk modekoncern stänger butiker

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Hyllad designer för Ellos

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.109