23948sdkhjf

Ny marknadschef hos Fjällräven

Kommer närmast från Fiskars men har även ett förflutet från Adidas och Levi´s.

Fjällräven har rekryterat Alexander Matt till posten som global marketing director.

Han tillträdde den 15 april och efterträder Leif Öhlund som lämnade Fjällräven i fjol.

Läs också: Utmanande år för Fenix outdoor

Alexander Matt har över 20 års erfarenhet av globalt marknadsföringsarbete, varumärkesbyggande och digital utveckling. 

Han kommer närmast från en liknande tjänst hos Fiskars Group där han under fyra år bland annat ledde bolagets digitala transformation och arbetade med konsumentuppplevelsen.

Mellan åren 2012 till 2015 arbetade han i rollen som senior director global brand communications hos Adidas Originals och han har även ett förflutet från olika roller inom Levi’s globala marknadsföringsteam.

Fjällräven, grundat i Örnsköldsvik av Åke Norden 1960, ingår tillsammans med Tierra, Primus, Hanwag, Brunton, Royal Robbins, Naturkompaniet, Friluftsland, Partioaitta and Globetrotter i Fenix Outdoor Group.

Varumärkets produkter säljs idag i egna butiker och via återförsäljare i70 länder världen över.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.097