23948sdkhjf

Från Elevenate till Addnature

Ska ansvara för internationell expansion hos Internetstores där bland annat Addnature, Bikester och Campz ingår.

Martin Netinder har rekryterats till posten som ansvarig för outdoorsegmentet och vd för Addnature hos tyska outdoorjätten Internetstores.

Enligt ett pressmeddelande ska han initialt fokusera på onlinebutikerna Campz och Addnature, som också finns med fysisk butik i Stockholm, och ansvara för den internationella expansionen av koncepten.

Martin Netinder har tidigare arbetat som försäljningschef och vd hos Peak Performance respektive Elevenate. Nu blir han ansvarig för den tyska outdoorjättens verksamhet.

Han  ska ha Stockholmskontoret som bas och tillträdde den 1 april.

Koncernen har 40 digitala butiker samt fysiska butiker för cykel – och outdoorprodukter i Europa för koncepten fahrrad.de, Brügelmann, Bikester, Campz, Probikeshop och Addnature samt egna varumärkena som Ortler, Serious, Fixie Inc. och Votec.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062